Alla inlägg under juli 2009

Av Annika - 4 juli 2009 17:53


Vi har alla varit nybörjare! :)



Av Annika - 4 juli 2009 17:12


Idag har det varit SKÖNT.

Några grader svalare och en härlig vind.

Perfekt. 

 


Jag positionerade mig i Slottsskogen på ett perfekt ställe.

Läste och läste.

Är inne på min fjärde bok nu.

Nu läser jag om Kommissarie Winter igen. Han som bor i Göteborg.


Här är verkligen vackert.......


  

....om inte idiotiska, korkade fucking puckon hade roat sig med att förstöra Moder Jords skönhet genom att slänga caféstolar i dammen!!

"What´s the point?" liksom.


Men jag önskar INTE att dom långsamt skall bli uppätna av glupska fiskar! Och jag önskar INTE att fiskmåsarna skall hacka ut deras ögon.

Jag önskar absolut ING EN TING!


(Jag har en önskan kvar. Och om någon - typ anden i flaskan - skulle kunna upplysa mig om riktlinjer, villkor och omfång av denna önskan skulle det göra saken SÅ mycket lättare!)


Annika - som bara flyttar runt till olika ställen och läser. Eller dricker. Livet är hårt, ibland. :) :)


Av Annika - 4 juli 2009 12:22


Inte gör man många knop dom här dagarna, inte. He he :)


Min son skulle åka upp till landet i eftermiddag och frågade om jag ville med. Jag funderade. Och grubblade.

I morgon kommer ju regnet och kylan.

Och det är inte speciellt kul att sitta där ute i en liten stuga vid havet och höra regnet smattra på taket. Då sitter jag hellre i stan.

Så jag tackade nej.


Sommarstugan ligger så avsides att man knappt kan komma dit utan bil.

Jo, man KAN ta en buss plus en annan buss och sedan promenera en halvtimme på en grusväg. Största problemet är väl att det är en mil till närmaste matvaruaffär. Om vi inte räknar campingen, där dom säljer mjölk och bröd. Dit är det bara sisådär 40 minuters promenad tur och retur.


När jag var liten hade vi en timmes promenad till affären (som numera är nerlagd) och en timme hem. Mamma och jag gick dit med en skrinda som vi lassade full och drog hem. Eller så rodde vi. Och DET tog....en evighet. En hel dag!


Men förr i tiden var man inte så bortskämd. Då var det helt naturligt.


Jag HOPPAS att det blir en ny solvecka till efter regnet som kommer.

(I det här landet vet man ju aldrig.....)

Skulle vara skönt att vara på landet ett tag innan jag sticker till USA.


Annika - som ska picknicka i Slottsskogen

Av Annika - 4 juli 2009 10:16


Igår satt jag på Skansberget och läste.

Det gör jag ofta på somrarna, det är SÅ härligt där uppe.


Till min förtjustning har dom öppnat ett fik, i den lilla stugan som antagligen tillhört fästningen förut. Inte en dag för tidigt. Underbar utsikt och lummig grönska plus att det alltid fläktar där uppe på berget.


Dessutom har dom en hel låda med leksaker till utlåning för otåliga barn.

Vilken bra idé!

För dom vuxna finns en hängmatta, där man kan lägga sig. Hela dagen.

Det gäller bara att vara först på plats :)


Göteborgare (och turister) - gå dit och pröva! :)


Annika - som bara kommit till balkongen än så länge....


Av Annika - 3 juli 2009 21:32


Lejonet och hans skötare - hypergulligt! :) :)


Av Annika - 3 juli 2009 15:27


När jag gick mot Slottsskogen stannade en bil och en kille i sisådär 25-årsåldern kikade ut.

"Hej! Får jag bjuda dig på en kopp kaffe?"


Killen måste ha fått solsting, tappat sina brillor eller vara i desperat  behov av en morsa, tänkte jag.


"Nä, tack!" skrattade jag och skakade på huvudet.

Han körde iväg.

Och det var DÅ det gick upp för mig....herregud, det var ju min toyboy!!



Det är magiskt! Rent magiskt!
Som att hitta Aladdins lampa!


"Jag önskar jag kunde få min film till Hollywood!" sa jag

En vecka senare hade jag en inbjudan till Hollywood.


"Jag behöver en toyboy!" sa jag. I går.

I dag dök det upp en toyboy - som en svamp ur jorden asfalten.


Herregud, detta är ju fantastiskt.

Och jizzez....hjälp! Man får bara tre önskningar, va?

Och jag har använt TVÅ!


HEEEEELP! Time out, time out.

Jag måste tänka. Jag får inte önska NÅGOT tills jag tänkt klart!

Jag önskar INTE svalare väder.

Jag önskar INTE ett glas vatten.

Jag är så nöjd, så nöjd, med ALLT. Vill inte ha NÅGOT.


Måste få tänka i lugn och ro.


Annika - vågar inte ens tänka på ordet "önska"







Av Annika - 3 juli 2009 10:48


I går kväll tillbringade jag en timme med att försöka boka hotell i Hollywood. Vilket jag inte gjorde.


"Var ska man bo?" frågade jag filmfolket som bjudit in mig. "Jag vill hellre ha ett lugnt område och köra några mil än att bo mitt inne i gröten!"

(Det blir så i min ålder....)

"Beverly Hills eller Santa Monica eller Malibou", svarade dom.


Hrm...det där lät...hrm....DYRT.

Det var det också! Jäkligt dyrt.

Jag hade ju tänkt resa billigt.


"Var ska man INTE bo?" frågade jag då istället.

Jag vill ju inte hamna i ett ghetto eller i LA:s slumområden.

"Akta dig för centrala och östra LA" svarade dom. "Och vill du ha det lugnt, välj inte västra Hollywood."


Puh...

Letade, letade, letade. Jämförde.

Uppe vid Burbanks och Universal studios, kanske?
Är det nån som har vart där? Är det området okej?


SHIT, vad svårt det är när man inte har en ANING om var man är och hur det ser ut. Å andra sidan kan man ju faktiskt flytta om det blir för gräsligt.


 


Äldsta huset i Beverly Hills!

Källa


Hrm...kanske ska unna mig EN natt i Beverly Hills?

Typ natten efter "the big party", så att jag kan berätta för filmfolket var jag bor. Ha ha ha!


Annika - grubblar och gäspar



Av Annika - 2 juli 2009 19:05


Min "måste ha" lista inför Hollywood:


1 st toyboy

1 st PT (Personal Trainer)

1 st bodyguard. Eller 2 st. Eller 5 st. :)

1 st guru

1 st facelift

1 st implantat. Nej, 2 st menar jag

1 st fettsugning

1 st KRITvitt leende

1 st accessoir i form av liten hund. (Eller är det ute?)

1 st uppsydd festblåsa

1 par omöjliga-att-gå-i märkesskor


Vad har jag glömt? 

Puh, vad jobbigt!!


Eller också går jag till den där festen precis som jag är....

Ja, det tror jag jag gör.


Ska dock fundera på de tre första alternativen.

Dom känns viktigast. He he he:)

(Kan man bunta ihop dom?)


Annika - som tänker köra med stilen "udda filmproducer" i stället :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards