Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Nu har vi ätit upp min present

Av Annika - 22 augusti 2009 22:19


Har just kommit hem från våra grannar, d v s min mamma kusin och hennes man, där vi ätit en supergod middag.


För ett tag sedan fick jag en present av en jättetrevlig man - en köttbit.

Jo, ni hörde rätt.

Jag får inte blommor och parfym av män, jag får....hrm...kött!!

(Freud skulle gottat sig åt denna information)


I alla fall så var köttet av den där typen som inte ens finns att få tag i i affärerna med en prislapp som ingen vanlig Svensson ens skulle fundera på att öppna plånboken för. Och eftersom jag inte ville sitta och äta min köttbit - som var STOR och LÅNG - ensam, så föreslog jag att min släkting som är en ypperlig kock skulle tillreda den åt oss.


Skälet att jag inte själv bjöd in grannarna är att vår spis här på landet inte är lika exklusiv som köttet. Ugnen funderar några timmar på om den ska bli varm. Och sedan bestämmer den sig för att bli ljummen.


I alla fall var middagen SUPER god!

Till efterrätt fick vi hemmagjorda petit chaux med grädde och chokladsås.

Sedan skulle Dezi och jag hitta vägen hem i kolmörkret och det gjorde vi under ett stort antal fnitterattacker. (Ändå hade jag bara druckit apelsinjuice.)


Nu är vi trötta och mätta och Dezi ligger på soffan och ser på Schwarzenegger - som inte är min favorit. Därför bloggar jag istället :)


Annika - sista kvällen på landet


 
 
Sussi

Sussi

23 augusti 2009 12:00

Man säger ju att vägen till en mans hjärta går via magen...
Detta kanske även gäller på kvinnor :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

23 augusti 2009 19:18

Hej Annika, Läste ut boken "Kvinnan i klippan" för ett tag sedan och det är en av de bästa böcker jag har läst. Kommer det en fortsättning??? t.ex om Hildurs dotter???
Hade gärna sett att Boken blev till film!
Då kommer jag att köpa den.
Kramen

http://mittegetkrypin.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

23 augusti 2009 22:26

SUSSI: du har nog alldeles rätt, kanske TÄNKTE karln så. Och visst är köttbiten roligare än blommor som bara vissnar efter några dagar. Nu fick vi en riktigt härlig och rolig kväll med våra vänner!

ULLA: Oj, vad KUL att du gillade boken. Tack för de värmande orden.
Allt om Hildurs dotter finns att läsa i svarta katten trilogin, som handlar bara om henne.

Jag skriver lite bak och fram, som du märker. Ha ha.
Kanske därför Katten måste fortsätta ett tag till, så att folk kan läsa om Sanna, Hildurs dotter.

Fortsätter att kämpa för en Hollywood film.
Ska ta tag i det igen.

 
Ulla

Ulla

25 augusti 2009 21:21

Hejsan, Ok! Så Hildurs dotter är Sanna i Svarta katten, de hade jag ingen aaaaning om.=)
Har läst den första av dem,lånade på bibblan, sen har bibblan den med lapptäcket.
Den tredje fick de aldrig tag på. Nu har jag talat om att du ska låta trycka upp del 2-3 igen så de ska ha koll på när den kommer.
Ja de är bra att du kämpar på med näbbar och klor för att få till en film. Blir det i så fall "Kvinnan i klippan?
Jag håller alla tummar och tår och allt annat löst=)
Kramen

http://mittegetkrypin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards