Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Juleljus på stan - och svininfluensan

Av Annika - 7 december 2009 16:03


Innan massagen snurrade jag runt på stan. Handlade inte så mycket, men en scarf, underkläder och tre fina julkort flög ner i min kasse.


ÄLSKAR att gå i stan när det är

a) lite folk

b) julskyltning

c) mörkt ute

De två första veckorna i december funkar alltså rätt bra. Sedan blir det för hysteriskt!


NK:s julskyltning var bara helt UNDERBAR i år!

Tillsammans med ett antal barn i barnvagnar stirrade jag in i de spännande sagoscenerna.


  


Att fotografera rätt in i ett skyltfönster funkar inget vidare....

Det här kortet var det enda som inte bara blidde en spegelbild av mig själv. Haha!



  

Nordstans julgran var lika pampig som vanligt.


Men sedan hände något fruktansvärt sorgligt!
Jag gick in i en butik, Rut m fl (heter butiken, alltså) och träffade på en riktigt sjuk kvinna.....


     


....som hade fått "svinis".


GUD, vad hemskt!
Nu går jag och vaccinerar mig!!


Annika - färdigmasserad och hal som en ål av oljan....

 

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

7 december 2009 18:30

Fina bilder. Har fotat in i ett skyltfönster någon gång, en ljusslinga. Har tagit in i stugfönstret och ser att jag håller i kameran på kortet./Såg din kommentar inne hos Sussi att evigt positiva människor gör att du får gåshud...För mig är det väl tvärtom, att det är evigt NEGATIVA som gör att jag får gåshud. Att helt undvika det som är negativt är ju omöjligt men för mig är det ett måste att FÖRSÖKA att undvika så mycket negativt det bara går för att inte riskera att bli allvarligt sjuk igen!!! Så "debatterande gnäll-inlägg" blir svårt att hitta hos MIG!! Det är viktigt att jag blir fri(sk) nu nämligen.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

7 december 2009 18:42

Ja, de evigt NEGATIVA ger mig ännu mer gåshud.

Men jag föredrar faktiskt människor som vågar visa känslor. Vad jag menar är att mycket bitterhet, sorg och ilska ibland döljs av en fasad av att alltid-vara-glad-och-positiv. Ibland är det t o m en flykt för att ta tag i saker och ting. Och en tro på att man inte "får lov" att visa ilska och besvikelse.

Jag tycker man ska tillåta sig att ha olika former av känslor, dom är sunda och naturliga. Och härliga! Det är HANDLINGARNA som kan vara diskussionsbara.

Känslor som rinner igenom dig skadar dig aldrig - känslor som stannar kvar är dom som skapar oreda (och då menar jag bitterhet, hat, hämndkänslor m.m.)

Kan skriva hur mycket som helst om det här (eftersom det är det jag jobbar med) men det får bli kortfattat här.

Hoppas att du hittar din inre balans och styrka och att du, som du säger, blir frisk! Lycka till!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 december 2009 20:24

Vilket fint skyltfönster..
Vi har nog ingen som skylta så som NK gör. Vi har tyvärr ingen sån butik här :-(
Men Rut m fl har vi men den håller jag mig låååångt ifrån nu hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

7 december 2009 21:19

Japp....nu vet man var svinis härjar som värst! :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Bibbi

Bibbi

8 december 2009 11:30

Vilken underbar bild på "svinet". Tack för ett gott skratt. Skyltfönstret blev ju som av en proffsfotograf!

Nä, det är märkligt hur mänga som "vill" att saker ska hända och hur få som "gör" så att saker händer. Tänker att du gör helt rätt som inte drar hela lasset själv.

Stå på dig så ingen annan gör det :-)

Lev väl

http://hundkakor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards