Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Och därmed var sommarhuset stängt

Av Annika - 19 december 2009 17:45


Nu är jag hemma igen. SHIT, vad kallt det har varit.


Efter en fika hos grannarna gick Dezi och jag ner till stugan. Dezi gjorde grovjobbet och - som vanligt - var det jag som fick tömma toan. Det har blivit min uppgift. Inte för att jag valt den själv, den blev liksom bara tilldelad mig. Sätta ut bajs i -10 graders kyla är också intressant. Men lukten försvinner, på något sätt. Den liksom fryser fast i tunnan.


Att kissa utomhus vid -10 grader gick också bra. Ny erfarenhet. Undrar hur kallt det behöver vara för att man ska frysa fast i strålen?


  

Mina grannar har börjat bygga sitt nya hus, så halva åkern är borta.

Åkern där farbror Tor kom och plöjde och vi barn fick åka hölass. Suck....

(När jag tänker på det känner jag hur det sticker och kliar överallt!)


Mitt barndoms Grönvik kommer aldrig mer tillbaka.....(nostalgiattack)


  


Vår badstrand ser så annorlunda ut på vintern.....


  

...men visst är den vacker ändå!


Kom hem vid femtiden och gick raka vägen till Thai-restauranten för att köpa med mig något hem. Hade inte ätit sedan nio i morse!


Nu har jag satt i mig kyckling med cashewnötter och avslutat med varmt kaffe.

Mmmm.....


Annika - tänker på mina förfäder som bodde i kalla lilla stugan året om....

 
 
Sussi

Sussi

19 december 2009 21:21

Men nu är det inte lång tid kvar till du får öppna sommarhuset igen (försöker vara positiv) ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

19 december 2009 21:41

Haha, precis så där tänkte jag när vi var där ute!!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

19 december 2009 22:13

Vi åkte aldrig ner till vårt sommartorp och stängde för vintern... Får lite dåligt samvete. Men det är ju snart vår och sommar igen och då hänger sommargardinerna redan uppe! Himla praktiskt!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Annika

Annika

19 december 2009 22:47

Jo, så där tyckte JAG. Har det nu gått så långt så kan man lika gärna låta bli.....hehe....

Fast vi måste ju tömma bajset och det är INTE så kul att ha kvar där. Det har liggat där länge nog. (He he)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mr Bogus

21 december 2009 23:07

Eran strand ser fin ut på vintern med. det är fint på kusten o skärgården på vintern med. Fast det där med åkern ser ju inget vidare ut. Hoppas det växer igen ordentligt efter bygget är klart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards