Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Nu vill jag bli karvad i!

Av Annika - 13 januari 2010 17:12


Helst skulle jag vilja slänga tio ruttna tomater mixade med tio ruttna ägg på den där ortopeden jag besökte för fem år sedan! Han som tittade på mina tår och sa: "Köp nya skor!" Det var allt!

  

Jag köpte nya skor och inte katten funkade det. Sedan la jag dyra pengar på inlägg som inte heller funkade. Jag hade inte fått några alternativ på hur mina krämpor skulle kunna lindras, så jag trodde i många år att jag fick leva med smärtan.


Ortoped nummer två hade haft exakt samma problem som jag själv. Han hade opererat sig och var i stort sett bra. "Du behöver en remiss!" sa han.


Så där satt jag idag, hos ortoped nummer tre som förklarade att det finns speciella inlägg som jag kan använda till alla sorts skor och som jag kan få på remiss. (VARFÖR sa inte första läkaren detta??!). Men först ska vi se om tårna kan opereras....


Röntgenläkaren var underbar och jättekul, vi bara skrattade. Han tyckte jag var JÄTTEBRA på att röntgas! Helt unikt bra, faktiskt! Fast det tror jag han säger till alla kvinnor. Jag tror han säger vad som helst till vilken kvinna som helst.

  


För första gången var det ett rent nöje att gå till ett sjukhus. Privat sjukhus, skall jag väl säga, eftersom de var tvugna att "remissa" mig till Capio. Jag vill tillbaka dit och bli karvad i! Ta loss tårna och sätt ihop dom igen, för katten!


Annika - nybesök första veckan i februari. Väntar....

 
 
Ingen bild

marieg

13 januari 2010 23:28

oj, oj, oj, vad ¨spännande, en riktigt nagelbitande följetong.
Ja just sådan är vården idag, ibland blir det nitlotter, andra gånger BINGO, det beror sig "helt" på vilken läkare man snubblar på. (Aj! akta tån, Annika)

 
Annika

Annika

14 januari 2010 09:07

"Snubblar på"..ha ha. Kuuuuul, Marie! :)

Jadu, svenska sjukvården är en dokusåpa som kan slå alla andra såpor med hästlängder!

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards