Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Annika - 22 januari 2010 17:45


Tillbaka igen. Och nu är det helg! Nästan :)


Mötet på Volvo kändes bra och tjejen jag pratade med var väldigt trevlig.

Nu står det mellan mig och några andra konsulter. Jag får ständigt och jämt "söka jobb" i det här jobbet. Gång på gång. Det är rätt kul - men en aning slitigt ibland.



Sedan gick jag ner till filmbolaget som ligger vid Järntorget.


Jag pratade några ord med regissören och en inspelningsassistent, sedan kom kostymtjejen och kollade min "garderob". Det blev långa kappan. Så klart. Ska även ha håret uppsatt med en rosett där bak samt stora örhängen. Jag och "min man" har nämligen varit på en lyxrestaurang på Linnégatan i den här scenen och nu är vi på väg hem.


Vi ska ju filma på natten för att undvika för mycket folk i omgivningen. Men på Linnégatan är det ALLTID folk. Det ska bli intressant att se hur de spärrar av trottoaren där vi ska "vandra hemåt i natten...."  :)


Annika - slut för idag. Soffan + TV + te + smörgås + Let´s Dance...

Av Annika - 22 januari 2010 13:45


Lite mer skrivbordsarbete ur världen :)


Nu ska jag iväg till Volvo för ett kundbesök.

Sedan ska jag direkt till filmbolagets kontor. Den här gången gäller det min lilla roll nu på söndag - eller rättare sagt, natten till måndag.


Kostymtjejen skall kolla min utstyrsel och därför har jag halva garderoben i bilen. Det är en utomhusscen. Själv vill jag ha min långa svarta kappa som går ända ner till marken. (Utmärkt i den här snösörjan ...."NOT"! Men snygg är den. Ursnygg! Och något får man ju offra för konsten.)


Men det är filmbolaget som bestämmer vad jag ska ha på mig, om jag ska ha håret uppsatt eller utslaget, vilka örhängen jag ska ha m.m.  Vi får se vad det blir.   


Annika - har "modellerat" framför spegeln



Av Annika - 22 januari 2010 11:00


Hemma igen från ett möte hos prästen i Vallda. Tyvärr är Folke fortfarande jätteförkyld och kunde inte närvara.


Vi närmar oss med stormsteg "den stora dagen" 30/1, då vi kommer att ha vårt möte i Vallda kyrka. Göran berättade att det är jättemånga som är intresserade och folk kommer att resa långväga ifrån.


De äldre släktingarna tycker givetvis att detta är ett underverk från Gud - att deras förfäder som kämpade så hårt för demokrati äntligen skall få upprättelse för det dom försakade. Själv tänker jag på alla anonyma hjältar och hjältinnor i historien. Dom som ofta gav sina liv för att plöja nya fåror och lägga grunden till förändringar och förbättringar.


Det ska bli SÅ spännande nästa lördag! Själv skall jag hålla i lotteriet och jag har ingen aning om hur många som kommer. Hur många lotter ska jag köpa?


Annika - som skall ringa några samtal till Pressen och se om dom också vill vara med 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards