Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Annika - 3 januari 2010 20:46


Det blev en längre utflykt än vi trott.


Efter att ha åkt ut till Bäckebol och besökt Net on Net, kunde vi bara konstatera att kameran jag ville ha var slutsåld. Och affären hade ingen aning om när den skulle komma in igen.


Men va ffff---n! När man väl bestämt sig (under mycket vånda) vill man liksom ha den där prylen på stubinen!


Men den fanns i Borås!


Sagt och gjort - Dezi och jag lunchade på IKEA (GUD, så mycket folk!!) och begav oss sedan till Borås. (En timme t/r)  Där fanns det TVÅ kameror kvar. Puhhh...!

Nu är alltså jag en stolt innehavare av en Canon EOS 500D. Och jag kan ingenting och vet ingenting, men batteriet är på laddning så snart ska jag börja leka med den. Och jag tänker lära mig ALLT!


Annika - nu ska här klickas!

Av Annika - 3 januari 2010 13:01


Nu är det dax......!


Tomten kom ju inte med HELA systemkameran, men med en bit av den.

Och det är inte dåligt!

  


Nu ska det ta mig katten bli en kamera.....



  


Man kan göra SÅ mycket roligt med en "riktig" kamera!


Annika - på väg till "Hising island"

Av Annika - 3 januari 2010 11:51


Häromdagen fick jag kontakt med en Hawaiiansk (stavas det så?) kvinna som bor i Kalifornien. Tillsammans med sina vänner har hon startat en stiftelse, "Make a better world", som kommer att hylla Michael Jacksons dödsdag i juni genom att samla tusentals människor i Los Angeles. Liksom oss ska dom anordna ett "Heal the World-event" för miljön och klimatet, för utsatta människor och för att skapa uppmärksamhet för de humanitära hjälpinsatserna.


De har just startat sin stiftelse och arbetar med att bygga upp den. Det känns jätteroligt att samarbeta - jag har ju haft en dröm att skapa ett "massevenemang" runt hela jordklotet mellan 20/6 och 5/7. Och nu har vi knutit ihop våra händer, mellan Skandinavien och Kalifornien. Så nu är det bara att fortsätta!


Arvol Looking Horse har jobbat för detta i åratal men aldrig riktigt fått igång "World Peace and Prayer Day". Kanske det går på det här sättet i stället? Nu kan vi rida på vågen av Michaels berömmelse - men det tragiska är ju, som alltid, VARFÖR måste någon dö först?


Annika - vill inte ha något "flum", bara insatser som gör en skillnad!

 

  

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards