Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Annika - 9 januari 2010 21:17


  


I morgon ska jag provfilma för en roll i en film.

Jag har väl sisådär 1% chans att få den, men jag tycker det är himla roligt, vare sig jag får rollen eller inte. Jag är alltid så GLAD när jag åker hem från en provfilmning. Av nån konstig anledning.


Servietten ni ser till höger har jag kastat oräkneliga gånger.

Min man, Richard (alltså, nu är jag inne i min filmkaraktär) lyssnar aldrig på mig vid middagsbordet. Så till slut tar jag en serviett och kastar i huvet på den dumma karln medan jag ropar: "Hallåååå!"


DEN repliken kan jag sätta bra!

Det känns nästan som om jag gjort något liknande förut. I riktiga livet, alltså. Som en sorts deja vu upplevelse :)


Hmm, jag kanske skulle lägga en sten i servietten vid provfilmningen så att det blir lite mer "action". He he he....


Annika - pluggar, kastar servietter och kollar på Mr. Bean

Av Annika - 9 januari 2010 14:50


Jag drog på mig underställ, tre par tröjor, tjockaste vantarna och en halsduk runt ansiktet. Sedan var jag på väg. En och en halv timmes promenad i Slottsskogen - GUD, vad härligt! Behövde verkligen komma ut!


Mitt mål (förutom att få röra på mig) var att hitta exotiska djur att fota. Måste ju ÖVA med min nya leksak.


Det fanns inga exotiska djur! De var borta. De hade väl gått i ide eller frusit ihjäl. Det fanns hästar, kråkor, änder, diverse ankor och getter.


Okej, jag kan väl öva på dom tills jag hittar ett djur som alla trodde var utrotat, tar den enda bilden som finns och tjänar miljarder.   


Jag börjar med getter så länge....


  


Hallå....titta på mig! TITTA PÅ MIG, lilla geting! PO-SE-RA!!

(Han hade helt klart frusit fast!)

 

Sedan tog jag tio bilder på en skata.

Folk tittar lite konstigt på en när man lägger ner alla energi på att fota en skata. (Dessutom pratar jag med allt jag fotograferar, vare sig det är djur eller träd.)


Sedan hittade jag en karl som tydligen också fått en kamera i julklapp. :)

Hans mission i livet var att fota en anka.

Så vi fotade var sin anka med STOR passion. Skönt när man hittar en tvillingsjäl.



  


Provade min "djur-i-rörelse" inställning.  Det blev ju riktigt bra!


     


Men kolla den lilla stackaren. Han har is i morrhåren. (Heter det "morrhår" på en säl??!)


Annika - tinar upp med en kopp kaffe

Av Annika - 9 januari 2010 11:29


Låt oss nu drömma om S-O-M-M-A-R-E-N!

Jodå, den kommer. Nån gång.


Och då måste vi ju bara ha en sån här - en blingkini!


  


Just den här blingkinin är full av ädelstenar och kostar c:a 1.400:-. Per centimeter. Kan köpas på Selfridges i London.


Jag behöver en sån. Tror jag.

Jag behöver även gå ner 20 kilo. Och så behöver jag bli rikare. Och så behöver jag bli yngre. Och jag behöver ha mod att simma runt i böljan den blå med ett sånt här tygstycke.


SEDAN kan jag nog inhandla ett styck blingkini.


Annika - eller så överlåter jag åt Paris Hilton att få köpa den....

Av Annika - 9 januari 2010 10:55


ÄNNU kallare idag.

Men nu får det väl ge sig! Jag börjar tröttna.


Jag gillar att gå ut och gå men i den här kylan är det ju inte SKÖNT - bara en plåga.


Tåuppdatering: Min lilla tå har antagit en röd/svart/blå färg - men gör inte ens hälften så ont som den ser ut att göra. Tack och lov. Snaaaart kan den springa omkring igen :)


Gevärsuppdatering: Näpp, jag blev inte miljonär på mitt 1800-talsvapen. Geväret var inte värt ett skit. Stoppade ner det i vår container i går med gevärspipan stickandes upp bland julgranar och kvistar. Det såg ut som nån som var på jakt i en granskog. Hoppas inte containerhämtarna får en chock :)


Annika - vad ska jag göra idag? (Försöker glömma listan jag skrev i går)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards