Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Fick dåliga nyheter i går kväll

Av Annika - 15 januari 2010 08:51


God morgon på er!


Idag har jag mycket i huvudet. Fick jobbiga nyheter i går och jag har varit så arg och så förbannad att jag har sovit jättedåligt.


Det här mynnar ut i att jag måste ta en kille till domstol i ett mål där jag har rätt. Annars får jag "droppa" målet och han kommer undan med allt han gjort mot mig och mot andra människor. Han kommer att fortsätta göra illa andra så länge ingen vågar gå hela vägen.


Det är ju inte en dans på rosor att gå till rätten eftersom du själv blir betalningsansvarig för alla kostnader OM du förlorar. Risken finns ju alltid att han elller hans advokater kan snacka sig ur det hela....


Men hur mycket civilcourage är DET? Att låta andra råka ut för det som jag och flera med mig råkat ut för? NOLL!


Jag vill inte vara en sådan person.

Jag vill stå upp för det som är rätt.

Och det är det jag ska göra.


Annika - ibland blir livet lite allvarligare....

 

 

 
 
Caroline

Caroline

15 januari 2010 09:19

Hej!
Ville bara säga att jag tycker det är starkt jobbat!!
Samhället behöver fler personer som du!!
Stå på dig!
Jag håller tummarna stenhårt för din skull!!

http://carolz.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

15 januari 2010 09:34

Tack, vad gullig du är. Behöver lite uppmuntran :)

Jag skriver ju alltid om starka kvinnor som står för sina värderingar och vågar ta striden mot mörkret.

Nu är det upp till bevis :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

15 januari 2010 20:04

pepp! pepp!

 
Sussi

Sussi

16 januari 2010 12:38

Nu vet inte jag riktigt vad det här handlar om men dom besluten kan inte vara lätta att ta. Men ibland kanske man inte har nåt val ävenom det blir jobbigt. Är ni fler som drar honom inför rätta eller är det bara du?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards