Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

En halv dag av mitt liv....

Av Annika - 8 augusti 2008 17:01


Mina förutsättningar att bara sitta inne och jobba med boken försvann. Jag började bra med två timmars jobb, men sedan gjorde jag ALLT annat! (fniss)


* Måste gå till gymet. Har inte tränat på över en vecka. Vilken SLAPPIS jag är ibland! Men idag lade jag lite tid på träning:




* Agneta Sjödin ringde så vi pratade bort en stund. Hon har också tillbringat sommaren med att skriva en bok och vi är i samma skede, så att säga. Skönt att snacka med andra författare - dom förstår ens trauma (skratt)


* Ringde till bronsåldersmannen i Vitlycke och pratade om planeringen. Lite svårt att sy ihop allt, men det ska nog gå.


* Fick en jobbförfrågan om en föreläsning på en Tallin-båt. Det blir nog bra, men det tar så mycket tid. (Man får ju inte betalt för resedagarna, så jag får hoppas att de flyger mig dit/hem i alla fall.)


* Åkte och köpte papper för att kunna skriva ut boken. Den här lilla oansenliga affären på Aschebergsgatan här i Göteborg är kanonbra och billig när det gäller pappersvaror! Rekommenderas varmt till alla Göteborgare! Den har funnits sedan jag var liten. Fattar ni hur gammal den är?!!! (skratt)



* Blev hypersugen på god, vegetarisk mat, så jag travade ner till den vegetariska restauranten Solrosen och åt zucchinigratäng. Mmmmmm!"


* Skulle brygga kaffe och SHIT, ny kaffeöversvämning. Min nya bryggare är sönder! Vad ar det jag sa, visste det! (skratt). Fick kasta mig i bilen och åka ut till Elgiganten. Dom gav mig pengarna tillbaka i alla fall. Nu är jag "brygg-lös." I morgon kommer abstinensen att utlösa en katastrof! Ha ha!


* Försökte strukturera kvitton och fixa bokföringen. Det tog en timme.


Och HUR mycket tid blev det över till boken? Suck!!


Annika - som bara inte förstår vart vissa dagar tar vägen....de svischar förbi som en vindpust...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards