Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Annika - 26 augusti 2008 19:08


Fick den här kartan skickad till mig. Den är sammanställd av amerikanska siare och den visar hur världen kommer att se ut om miljöskadorna fortsätter.


Nu syns det inte så jätte-bra, men kolla där uppe där Sverige ska ligga. SKA ligga, alltså. Det finns inget där, bara ett blått hav. Men Norge är kvar!!


Men allså....excuse me...vad har nu vi gjort för ont?! Vi som sorterar och kör miljöbilar och är hyperduktiga på att ta hand om Moder Jord? (Jämfört med vissa andra länder...) Varför överlever norrbaggarna och inte vi?! Va katten, om Sverige ska sjunka ska vi banne mej gå till botten allihopa här uppe i Skandinavien. Enade vi stå!!


Känner mig mobbad. Eller har jänkarna blandat ihop oss med Schweiz nu igen? Suck!


Alltså, norrmän och norrkvinnor, "move over". Det kommer att bli väldigt, väldigt trångt hos er inom kort. Bara så att ni vet.


(Fniss)



Annika - nöjd efter en härlig dag med toppentrevliga arkitekter

Av Annika - 26 augusti 2008 08:57


Vaknade i morse av att det plaskade på min balkong. Här regnar det rejält, ska jag säga.


Idag ska jag tillbringa dagen med arkitekter, vilket jag gjort i snart åtta år sista veckan i augusti. VBK ordnar ett program för arkitekter med återkommande studiedagar, vilka avslutas med ett prov och - förhoppningsvis - ett diplom. Den här utbildningen, som startar upp en gång per år, har blivit jättepopulär. Och nu gäller det ledarskap och därmed är det min tur.....


Jag ska bara ringa några jobbsamtal. Och boka in bilen för service. Och sedan ger jag mig iväg. "See you tonight"


Annika - som helst skulle vilja sitta inne och kura i det här vädret.... 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards