Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Annika - 20 augusti 2008 18:44


"Arkeolog-Lasse" ringde och sa att han kunde vika eftermiddagen för mig i morgon. Han skulle vara i närheten av min sommarstuga och jobba med hällristningar. Så snällt!!


Så i morgon skall jag äta lunch med Lasse i Hunnebostrand och vi ska diskutera hur vi ska kunna hitta ekonomiska resurser för att rädda hällristningarna. Det är viktigt för mig när jag gör mina böcker att något gott kan komma ur dom - inte bara andligt utan även ekonomiskt. Pengar som jag kan ge bort till något behjärtansvärt!!  Så vi får spåna....


Därför tänker jag flytta upp till landet några dagar igen. Snabba bud här - fick slänga om min planering. (Och om ni inte tror jag jobbar, så gör jag  faktiskt det: på hotellrummet, på Centralstation, på tåget. Laptop + mobilt bredband + mobiltelefon är allt man behöver. "Great!!" :) )


Annika - som precis kom hem med tåget och nu packar upp för att packa ner  samtidigt som jag ringer jobbsamtal

Av Annika - 20 augusti 2008 09:19


Det är så lyxigt och skönt att bo på hotell i Stockholm - och inte jobba!!

Resor och hotell betyder alltid jobb för mig. Men nu är jag ledig, ha ha, det är sååå härligt! Äntligen får jag tid för en evighetslång hotellfrukost - vilken jag just avnjutit. :)


Kvällen i går blev ju inte sen, precis. Folk försvann med vinden och Agneta skulle hem till sjukt barn. Men så är det.


Igår gick jag till Vattumannen, den esoteriska bokaffären här i Stockholm. Jag har varit där ett par gånger och signerat böcker. För ett år sedan lämnade jag in 30 Svarta Katten-böcker för försäljning på kommission, d v s jag får betalt om dom säljer, så jag ville se hur det hade gått. Bara två böcker var kvar! Det var ju fantastiskt och expediten var rätt förvånad - kommissionsböcker brukar inte sälja så bra, sa hon. (ler)  Jag förvarnade dom om min nya bok - så givetvis blir det någon boksignering eller föreläsning på Vattumannen så småningom.


Just nu ligger jag på hotellsängen och väntar på att affärerna ska öppna och sedan tar jag tåget hem i eftermiddag. See you later!


Annika - som bara jäser......nej, "chillar", heter det ju nu för tiden har jag lärt mig. Ha ha!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards