Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Annika - 7 augusti 2008 19:09


Jag köper all möjlig musik som jag kan lyssna på i bilen eftersom jag kör så mycket. Förra gången slank "Gyllene Tiders samlade hits" med i högen. När jag lyssnar på de här gamla låtarna, så tänker jag bara att fy f-n vad bra Per Gessle är! Vilken hit-maskin!! Hur kan man komma på så många nya hits hela tiden?!  Först Gyllene Tider, sedan Roxette.


Jag älskar hans snuskiga texter som är invirade i sockervadd, så att barnfamiljerna kan gå och lyssna och barnen inte fattar ett dugg medan morsan och farsan rodnar. Det är så himla genialt! Som t ex "Sätta på flickorna på TV 2", ha ha.  (Ja, jag vet att det är sisådär 25 år sedan, men herregud, dom där låtarna håller ju ÄN!)


Annika - som bara plötsligt slogs av Gessles storhet när jag körde hem (fniss)

Av Annika - 7 augusti 2008 10:04


Igår planerade jag fotograferingen för boken nästa vecka. Och om jag nu lagt så himla mycket tid på att hitta Minya och dessutom fått tag i en Skjöld - så måste jag ju även ha en proffsfotograf!


Nu har jag hyrt in Folke (som jag gjort filmen med.) Det får det vara värt! Bilderna blir så mycket bättre med en proffsfotograf med rätt utrustning, dessutom är Folke skicklig på att hitta idéer och miljöer. 


Igår pratade jag med Nikeisha för första gången, hon och hennes mor kommer ner från Stockholm på tisdag, sedan åker vi upp till Tanum onsdag morgon och provar ut kläder och bling-bling (skratt) (armband, spjut, sköldar, lurar m.m.) Därefter dyker Folke upp efter lunch och vid plåtar så det ryker. Jag ber till alla regngudar att de ska vara på vår sida nu.....


Åååh, det här ska bli himla kul!!! :) Och nu vet jag att fotona kommer att bli kanonbra.


Annika - som är så glad att jag bestämde mig för att hyra in Folke!

Av Annika - 7 augusti 2008 09:55


OJ, vad det regnade i natt! Det trummade på mitt lilla tak så jag hade nästan svårt att sova. 


Jag ska ge mig in till Göteborg om en timma, måste fixa några jobbgrejor och ska passa på att gå till frissan också.  Åker nog ut igen på lördag, men det beror givetvis på vädret.


Jag fick jobbet för invandrarkvinnorna! Yeahhhh! Men utbildningen drogs ner till en dag! E-n  d-a-g! Vad kan man åstadkomma under den tiden? SUCK! Men så här är det ofta. Jag blir ombedd ibland att se till att personalen mår bra - och jag får två hela timmar på mig!! WOOOOW! :)

Önskar jag vore trollkarl....


Annika - som vet att det är en klyscha att säga "personalen är den viktigaste resursen!" men så är det ju!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards