Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Annika - 17 augusti 2008 17:06


Idag har jag varit ute och gått hela eftermiddagen! Jag älskar att gå långpromenader! Förr sprang jag mycket, var med i alla lopp man kunde anmäla sig till. Men sedan pajade mina höfter, antagligen av att jag sprang för mycket på asfalt. Ingen visste vad som var fel, men under ett drygt halvår kunde jag inte gå mer än 200 m. och då med kryckor. Jag hade en vansinnig värk, blev halv neddrogad av värktabletter och hamnade i världens depression. Jag trodde verkligen att jag aldrig mer skulle kunna gå!


Som av ett trollslag blev jag plötsligt frisk - fortfarande förstod läkare, naprapater och osteopater ingenting!  Men efter det har jag nöjt mig med att promenera. Långt och snabbt. Det är jättebra för konditionen - och själen!


Nu för tiden är jag djupt tacksam över att jag kan gå! Ofta behöver vi få oss en rejäl tankeställare för att komma ihåg att ingenting kan tas för givet. På något sätt är jag glad för det där gräsliga halvåret. Numera värdesätter jag alla promenader, att få tillgång till naturen, att ha frihet att röra mig utan värk! Tack, tack, tack....för att jag fortfarande får vandra bland träden! :) :)


Annika - som tycker att naturen är så vacker i alla årstider!


---------------


Trollskog:



Jag vandrar alltid runt sjöar - av någon anledning.  Och sådana har vi ju många av i Sverige!



Av Annika - 17 augusti 2008 10:17


God morgon, alla :) Hoppas ni mår bra!


I går kväll insåg jag att det är lika bra att satsa stort på lanseringen av boken, nu när jag har så snygga foton! (Folke skrev till mig att de blivit jättebra, men jag har ju inte sett dom än). Boken ska få en egen hemsida. Men än så länge får den vara lite halvslumrande. Vi får väl se när jag får tid att utveckla den. :)


Idag ska jag också lämna över manuset till min lektör. Urrrrk. Den första utomstående som läser boken. Det är lite kusligt, för själv har jag ingen aning om hur folk kommer att uppfatta den!


Igår när jag satt och filade på texten på hemsidan, så tänkte jag faktiskt flera gånger på det jag själv skrev: "Vet vi egentligen vilka krafter som döljer sig under hällristningarna?"


Annika - som tror att det finns massor med saker vi inte upptäckt och inte förstår. Ännu... 


-------------


Det här är nog en SNÄLL hällristning, i alla fall :)

Minya och Skjöld står under Tors hammare som man och hustru




Av Annika - 17 augusti 2008 00:04


Allt är klart med vår filmagent i New York och vår film är nu frontad på deras hemsida, Filmakers Library . De har rättigheterna i USA och Kanada. KUL!


Nu "dealar" vi med agenter för resten av världen.


Annika - på väg i säng....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards