Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Annika - 11 augusti 2008 19:59


Fick inbjudan till visningen av Kautokeino-upproret idag. Tillsammans med en bit renskinn. (ler) Det ska bli jätte-kul. Innan filmvisningen serveras samisk mat och det blir en hel del intressanta intervjuer med samer och med filmskaparna efteråt.


Nu har jag förstått att detta inte är den officiella svenska premiären (den är i september) utan en visning för speciellt inbjudna. Så gjorde vi med vår film också - en VIP-visning. Ha ha!  Ser verkligen fram mot att få se filmen!


Annika - som fått en hel del planerat och fixat i kväll


------------


Av Annika - 11 augusti 2008 15:52


Martin Luther har sparkat till mig några gånger idag, för jag har varit URSLAPP. Men jag sparkade bara tillbaka (fniss). Förutom en vända på gymet har jag gjort - ingenting. Läst, tittat på TV, surfat, handlat, läst....


Jag har jobbat med boken 6 - 8 timmar per dag senaste veckan, så jag känner mig lite urblåst. Och nu har jag läst ut den. Jag blev tårögd flera gånger och ibland fick jag gåshud, den berör verkligen! Men oj, vad svårt det är att veta hur andra kommer att förhålla sig till den! Kommer de att tycka den är spännande? Kommer de att förstå symboliken och djupet i den? Är den för lång? Är den för djup? Är den tråkig? Är den intressant?


Jag vet faktiskt inte. Men nu skall den vidare till min lektör, som får komma med ett hårt men sanningsfullt uttalande. (ha ha). Vi närmar oss "the big day", mina vänner! :) :)


Annika - i regnet....nej, nu är det sol....nej, nu regnar det...nej, vänta, nu är solen framme.... (fniss)

Av Annika - 11 augusti 2008 10:00


I morgon kommer Stockholmarna och min lilla "Minya" (skratt). Det ska bli kul och jag ser verkligen fram mot det. Men planerna ändrades plötsligt. Det var tänkt att de skulle åka bil, så därför hade jag planerat att åka upp till landet i dag, för att ta emot dom där i morgon. Nu kommer de istället med tåg, vilket gör att jag lika gärna kan stanna i stan och hämta dom på centralen i morgon.


De anländer redan 11, så...hm.... kanske vi kan fota i morgon istället? Idag blir det alltså planering: med museet, Nikeisha + mamma samt med Folke. Måste tänka igenom miljöer, hur de ska posa, vart vi ska åka m.m.


Så snart bilderna är klara ska jag skicka dom till Patrik så att han kan få göra omslaget och då är vi ett steg närmare den färdiga boken :)


Annika - som hoppas allt flyter på bra med fotograferingen. Men det gör det nog. Om det är meningen så är det meningen.... :)



Av Annika - 11 augusti 2008 09:51





Frybread är något av en indiansk "nationalrätt" som kan  liknas vid langos - friterat bröd med fyllning. Vansinnigt gott men vansinnigt onyttigt!


Annika - som älskar Navajo frybread...mmmmm....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards