Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Att stå för sina värderingar - och att få ovänner

Av Annika - 27 augusti 2008 08:54


Som många av er vet var det upp till mig att arrangera Arvol Looking Horses Sverigebesök förra året. Jag hade tänkt vi skulle ha ett informellt fikamöte med en viss förening, som låg i linje med hans intresseområde. Alltså började jag planera det där mötet.


Det tog bara några dagar innan folk från föreningen hörde av sig: "Ja, om Bettan ska komma, då tänker inte jag komma!" eller "Ska Kalle vara där? Då kommer inte jag!" Sedan började folk ringa mig och prata skit om dom andra, så att jag skulle utesluta dom från mötet. Jag trodde inte mina öron! Vilken sandlåda!


Till slut fick jag ett förslag till "schema" från föreningen. Några skulle träffa Arvol först, sedan skulle nästa hög med personer komma (dom som inte tålde de första), några skulle bjuda hem honom (de som inte ville ha med resten att göra) o s v.  DÅ flög jag i luften! Herregud, här kommer FN:s fredspristagare hela vägen från USA med ett fredsbudskap!! Kan man inte visa lite mer respekt och bete sig som mogna, vuxna??!


Jag ringde upp och sa: "Forget it! Jag ställer in alltihop!" Vilket jag gjorde. Arvol, Paula och jag gjorde något trevligare istället, vi träffade folk som var positiva och generösa.


Under helgen sprang jag på folk från den där föreningen. OJ, vilket iskallt bemötande, en del vägrade faktiskt prata med mig. (Om blickar kunde döda, liksom.....) (ler)  Jag hade hoppats de hade lärt sig något av händelsen. Men de hade nog inte lärt sig något annat än att hata mig. (Fniss) Jaja, man får sina ovänner....


Annika - som hade gjort precis likadant om det hänt en gång till!

 
 
Ingen bild

Malin

27 augusti 2008 09:47

Åh, vad jag blir trött på sådant där tjafs!! Jag har vart med om det så många gånger. Folk är verkligen som småbarn ibland.

BRA GJORT!
Kram//Malin

 
Ingen bild

Sussie

27 augusti 2008 23:49

Jag vet ju att många stog i kö för att få bjuda in Arvol, så när en förening får den här ynnesten att träffa en stor andlig ledare, så är det ju fruktansvärt att de inte kan sköta det bättre!! Så PINSAMT! Skulle blivit döförbannad själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards