Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Åsså var det förkylning på gång....

Av Annika - 2 december 2008 14:52


Vaknade i morse med halsont. Men shit!!

Å andra sidan har jag inte varit förkyld på över ett år, trots umgänge med snoriga, hostiga människor. Så jag ska väl inte klaga. Dessutom jobbar jag ju inte, så jag kan unna mig att ligga på soffan och vara sjuk. Om jag vill. Men det ville jag inte alls idag. Hade massor att göra!


Jag åkte iväg till gymet och gjorde en "träningsrunda light". Man ska ju inte träna för hårt med en infektion i kroppen, men det kändes faktiskt bra.


Sedan hoppade jag in i bilen och styrde kosan mot CASH för att inhandla kuvert och emballage till alla böcker jag håller på att skicka ut.

 


Så här "kul" ser det ut i Göteborg. Mitt på dagen. Mörkt och regnigt och disigt, varenda dag!! ISCH! Har ni det lika trist i resten av Sverige?


 


 På CASH finns allt man kan drömma om när det gäller kontorsvaror och emballage. Problemet är att allt är gjort för storföretag. (I alla fall inte för enmansföretag.)


Kuvert i tiopack går ju an! Men sedan behövde jag bubbelpapper....ni vet sånt där kul papper som man kan trycka hål på bubblorna och så säger det "plopp"? (Fniss)

 


Jaha....hrm.....RIKTIGT så många bubblor hade jag ju inte tänkt mig....

 


 

Åååh, vad snyggt! Vill ha! VILL HA!

Om "någon" läser detta (typ min lilla son) så skulle det vara en fin julklapp till snälla mammor. Tänkte bara säga det. Ifall....


Sedan körde jag hem, slog in böcker i paket och skrev fakturor. Började känna av förkylningen, men man får inte sakta ner! Då är det kört!


Ut i regnet med alla bokpaketen - jösses, vad tungt! - ner till Posten, sedan till banken för att hämta några papper som min revisor ville ha. Därefter knallade jag iväg till Haga och affären Regnbågen - i ösregnet - och bestämde tider för min boksignering nu i december.


In i matvaruaffären och handlade, hem, lagade middag, fortsatte att jaga min kontaktperson på Bonniers som jag INTE får tag i, svarade på mejl från några kunder (som tydligen inte drabbats av krisen), fixade underlag för reklammaterial för min bok och mailade det till tryckeriet, kastade mig på soffan med en kopp kaffe och....


....nä, man ska inte lägga sig ner! "I knew it!" Nu är det kört. Riktigt kört.


Oj, vad trött jag blev! Har laddat upp med varmt te, halstabletter och en  bra och alldeles nyutkommen bok. "Kvinnan i Klippan", heter den. (Skratt) (Jo, jag ska läsa den IGEN. För det är en himla skillnad att läsa en bok på dataskärmen och att hålla den i handen!)


Annika - fick ett gigantiskt energitapp.... :) Men jag fick ju ändå en hel del gjort idag!





 
 
Ingen bild

Kattmor

2 december 2008 15:38

Här har du en till som är sjuk - hela familjen ligger och snörvlar.
Den här årstiden är tuff, jag tror man tappar immunförsvaret när det är så mörkt hela tiden.

Krya på dig så ska vi också försöka krya på oss! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards