Alla inlägg den 22 december 2008

Av Annika - 22 december 2008 16:17


Okej, det här kanske låter konstigt, men jag bara älskar skådisar som är bra på att spela SVIN! (Skratt) Hjälterollen är så endimensionell och tråkig - det är bara att springa omkring och se snygg ut. Brad Pitt-varianten, liksom. Hur svårt kan det VA?!


Däremot, att spela slemmig, sliskig, mångfascetterad skurk - DET är skådespelarkonst, det! Så nu kommer en hyllning till mina favoritsvin!


En kille som är jättekänd i England med många utmärkelser - men inte alls lika känd här hemma - får stå bland de översta på prispallen:


 


Alan Rickman! WOW, vilken skådespelare! Helt "outstanding"!

Ni har kanske sett honom som den osympatiska (givetvis) läraren Severus Snape i Harry Potterfilmerna? Men rollen jag bara ÄLSKAR honom i är som Sheriffen av Nottingham i "Robin Hood, Prince of Thieves". Han är så vedervärdig i den filmen!


Sedan har vi ju kända svin, t ex Christopher Walken. Jättebra skådis som jag verkligen gillar. (Har han någonsin spelat en sympatisk roll?)


 


Al Pacino har gjort några underbara SVIN. Älskar honom i filmen "The Devils Advocate" där han spelar djävulen himself. Wow, vilken rollprestation!

Michael Douglas är mycket bättre som svin än som hjälte. Tycker JAG i alla fall. I "Wall Street" tog han ju hem en Oscar för rollen som svinet Gordon Gekko.


Sedan har vi ju våra underbara inhemska svin!


 


Peter Stormare. Wooow, vilken bra skådespelare. Och vilka gräsliga, slemmiga, vidriga typer han spelar i Hollywoodfilmerna! (Haha)

Stellan Skarsgård måste ju också omnämnas - spelar OFTA "the bad guy!"


Sist men inte minst - min absoluta favoritknäppgök/psykopat/mördare:


 


Johnny Depp verkar älska att spela folk som är....hrm...konstiga! När han äntligen fick chansen att göra "The Big Hero"-rollen (Jack Sparrow) så gör han även honom ...hrm....konstig!


Depp har berättat att när producenterna av "Pirates of the Carribean" såg de allra första scenerna höll dom på att få ett sammanbrott. De fullkomligt ringde ner honom med hysteriska frågor:

"What are you doing to Jack Sparrow?!! "

"Is he DRUNK? Are YOU drunk??!"

"Is he GAY?! Are YOU gay?!"

Sedan hotade dom honom med sparken. Nu, några år och miljarder senare är dom nog väääääldigt glada att dom inte fullföljde den tanken.


Anyway, det finns många fler SVIN som bör äras, det här var bara några få. Alla ni fantastiska skådisar får en megastor blombukett av mig och en massa julkramar! Jag är djupt imponerad!


Alla RIKTIGA svin får däremot en stor bukett tistlar med utskjutbara, hullingförsedda taggar. Svin ska man SPELA - inte VARA!


Och alla nöff-nöff-svin ber jag om ursäkt om jag sårat er. Det var aldrig min mening. Förresten ligger väl dom flesta av er i våra kylskåp vid det här laget. Som sagt.....


 


ÄKTA SVIN!! 


Annika - som såg ett av mina favoritsvin på TV häromdagen. Därav detta plötsliga utbrott






Av Annika - 22 december 2008 08:07


Jag ska börja morgonen med ett besök hos frissan klockan nio.

Sedan ska jag tillbaka hem och hämta böckerna, som jag ska leverera till Regnbågen. Därefter går jag direkt ner till stan för en fikastund med en kompis som jag inte sett på länge.


Får väl kolla runt i "smeten" igen om jag hittar några mer julklappar. Och givetvis mer julmat :)


Hoppas ni får en härlig måndag. Gissar att några av er är lediga och kan njuta av att sova ut. Eller så är ni inne i den där "smeten" ni också.... :)


Annika - som kan berätta att OJ vad det har blåst här! Precis som om det skulle vara ovanligt, i och för sig, jag bor ju i Göteborg....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards