Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Mer om offerkällor

Av Annika - 4 december 2008 18:43


Eftersom flera av er frågat mig om offerkällor och den bok Lasse ska skriva, så kan jag berätta att han inte ens börjat än, så det tar lite tid. Just nu forskar han bara och ska välja ut sex eller sju källor som han ska skriva om.


Vi har blivit ett bra team nu! Han skriver vetenskapligt och akademiskt, jag skriver helt uppåt väggarna. Haha, nä, skoja bara, men jag skriver ju väldigt fantasifullt. Och lite andligt. Så tillsammans fyller vi ju alla behov folk kan ha!! (skratt)


Jag lovar att hålla er uppdaterade på Lasses projekt, men det tar som sagt lite tid. Och ja, självklart ska vi ordna resor i offerkällornas spår. Men först kommer resor i Minyas spår....! Men DET får jag återkomma om.


Annika - offerkällor låter så spännande och lockande



Lasse och jag slåss för att forntidens gåtor ska bli kända! (Skratt)






 
 
Titti

Titti

4 december 2008 21:35

Förlåt!
Jag har inte "tittat till" dej på en hel vecka och se vad som händer: genast blir du febrig och förkyld! (Sänder omgående en energiboll till dig)
Jag tycker Lasse ser lite tunnhårig ut...
Men för övrigt ser ni ut som två samspelta fighters!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ana

Ana

4 december 2008 22:37

Tipsa Lasse om offerkällan på Omberg. Den är spännande - Hälle källor heter den. Där har offrats i gamla tider och har sägen om kvinnomord som ursprung. Vore underbart få veta mer om den.
Krya på dig! kroppen är vis så du behöver nog litet vila.
kram

http://www.lavkattan.se

 
Ingen bild

annika

5 december 2008 10:52

Titti: ja, du får inte överge mig så där Titti! Haha. Och tack för energibollen, den behövs. Beträffande tunnhårighet så blir vissa karlar så där när dom kommer upp i åren. Har du inte märkt? (Fniss) Han kompenserar ju snyggt med hår på hakan istället.

Ana: Ja, jag har hört talas om den. Jag tror Lasse kommer att välja källor i Västergötland. Han säger att det finns SÅ många och en del som är jättespännande är inte ens kända, för de ligger så avsides. Så vi får se vilka han plockar ut :)

Tack för krya-på-dig hälsningen. Det kanske var all stress runt bokutgivningen - och så när den äntligen kom ut blev jag sjuk. Haha. Men visst är det så ibland...

 
Ana

Ana

5 december 2008 15:07

jaha, förstår. Men tråkigt - Omma behöver all hjälp hon kan få i kampen mot avverkning och nöjesfält, men hon får spana efter en annan prins. Men svärdet var ju lovande :-))

http://www.lavkattan.se

 
Ingen bild

Annika

5 december 2008 16:12

Jag ska tipsa Lasse. "You never know"

Eftersom du är i närheten - Arvol Looking Horse gjorde en ceremoni uppe på Hjässaborgen och offrade tobak ner i jorden. Det är viktigt att energierna hålls i gång, sa han, och att tobak fylls på. Jag kan liksom inte åka dit så ofta, men du kanske vill göra en insats?

ALL hjälp är ju viktig och vem vet...

 
Ana

Ana

5 december 2008 16:52

Absolut! jag köper tobak och ger mig upp en lämplig dag.
Vill du så maila mig exakt plats, annars väljer jag som det känns.
Tack, ja vem vet ...
kram

http://www.lavkattan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards