Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Glad Fjärde Advent!

Av Annika - 21 december 2008 18:24


Bjällerklang, bjällerklang.....

 


Slår in julklappar.

Alla två! (Haha)

Det kommer fler....

 


Julmaten börjar trilla in i kylskåpet

Sill, sylta, senap, rödbetssallad, hovmästarsås och ansjovis = blivande Janssons....

 


 ...och så är det ju fjärde advent. På samma dag som vintersolståndet! Det händer inte så ofta.

Den kristna hyllningen blandas med det hedniska. :)

Och egentligen firar vi ju alla samma sak: ljuset, pånyttfödelsen och hoppet!


Annika - som undrar vart den här dagen tog vägen...?? Var det någon som såg den flyga förbi?

 
 
Ingen bild

Dezi

21 december 2008 18:40

Hmm mamma jag glömde och säga att jag önska mig en åkgräsklippare, Stiga 29.000 kr :)
Jag fick bygglov jippi haha, 6kvm . Tog bara 4 månader för kommunen och bestämma det.

 
Ingen bild

Dezi

21 december 2008 18:45

Skit snygg hemsida!! Tycker du skall gö lite reklam för den varje dag. Sarah är riktigt duktig

 
Ingen bild

Annika

21 december 2008 18:47

Det är ju den jag håller på att slå in. Tillsammans med Lambourghinin jag köpte till dig :) :)


Bygglov för skjulet? Haha!
Ja det var väl tur efter alla träd ni tagit ner!

Ja, Sarah är duktig och jag är jättenöjd. Nu har jag fixat till den, städat texten och ändrat lite här och där. Så nu är den kanon!

 
Ingen bild

Dezi

22 december 2008 00:06

unndrrra vaa de kann vaaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards