Alla inlägg under april 2009

Av Annika - 19 april 2009 13:41


Dags för en powerwalk!

Jag slängde på mig en T-shirt, ovanpå den min träningsjacka - och ut på gatan bar det.

Men ooeeeeh, vad KALLT det var!

Jag mötte folk med mössa och halsduk.

Ursäkta, vart tog våren vägen NU då?!

+ 7 grader och en iskall vind.


Fast våren ÄR nog här i alla fall. 

 


 Körsbärsträdet jag knallade förbi hade slagit ut i full blom..... 

 


 ....och getterna hade fått getingar killingar :) 


Jo, våren är här.

Den bara sprang och gömde sig en stund.


Annika - färdigwalkad och LITE frusen....




Av Annika - 19 april 2009 10:06


God morgon på er alla!
Och här kommer helgens KN-EP-IG-AS-TE fråga!

Vad finns det mest av i världen?

Myror?

Eller löv?


Denna mycket viktiga fråga...hrm.... har en biolog på Harvard ägnat tid åt att utreda.


Gissa nu!! Vilket finns det mest av?
De här små glada varelserna?




Källa


Eller dessa vackra underverk?

 


Har ni gissat?


Och svaret är

*
*
*

*

*

*

*

*

*

MYROR!!


Det går ungefär 340 myror på ett löv.

Urrrrk!


Dax för morgonkaffet :)



Källa


Annika - som undrar vad för andra meningsfulla saker jag kan ägna dagen åt...



Av Annika - 18 april 2009 22:11


Så föll då domen för dom fyra killarna från Pirate Bay, som skrattande försäkrat media och jury om att dom fullkomligt skiter i om dom blir dömda eller inte.


Hade det varit för några år sedan hade jag inte haft någon åsikt över huvud taget. Jag fildelar aldrig.


Men nu - som vardande på andra sidan staketet, så att säga - HAR jag en åsikt.


Det gäller vår film. Folke och jag pumpade in nästan hela vårt sparkapital för att kunna göra en film som vi verkligen trodde på. Att sälja filmer till TV-kanaler är det enda sättet man kan göra rikligt med pengar. Men SVT köper i stort sett bara sådant dom själva producerar. Och övriga kanaler köper helst mängdrabatterade dokumentärer om olika former av lyten, smutsiga hus, bråkiga barn och tjockisar.


Så då är vårt andra alternativ att göra pengar på att sälja DVD. Vi hade gärna släppt filmen på studsen - när Arvol var här. Men vi vågade inte. När vi äntligen släppte den tog det bara några veckor. Sedan var den nedladdningsbar på nätet. Och därmed försvann våra inkomstmöjligheter och våra pengar fladdrade ut genom fönstret.....


Jag vet inte hur man ska lösa frågan med fildelning. Jag lider med alla musiker, filmare, författare som oftast har väldigt dåligt ställt och - i många fall - bekostar produktionerna själva.


Vad gör man? Vad finns det för alternativ?

Och VEM vill göra film om fildelning blir tillåtet?

Bara undrar.....


Annika - kulturarbetare har det tufft nog ändå....






Av Annika - 18 april 2009 16:19



 



Okej, ni "mogna" Qvinns - vilken dvärg är NI??



Jag är...hrm....okej, får väl säga det då....det är jag som är Snövit :)


Annika - hallååå...Prinsen...kom och hämta mig.....! Eller  så hackar jag  dig i småsmulor med min köttkniv!!

Av Annika - 18 april 2009 15:56


Tog en runda på gymet och väntade mig att - som vanligt - vara ensam. En solig lördag BRUKAR jag vara ensam på gymet. Men nej, tvärtom. Det var packat med folk. (???) 


Är det påskens alla godsaker som framkallat det dåliga samvetet? (Ler)


Sedan ville jag inte gå hem, så jag strosade runt i Haga. Letade efter tvålkoppar i alla de där inredningsaffärerna som säljer presenttvålar. Näää.

Okej, nu ger jag upp. Min tvål får glatt glida omkring på handfatet :)



Gammaldags tvålkopp. SÅ FIN!

Källa


 

Nästa vecka ska jag ha UGL-kurs och sitta inomhus HELA tiden.

Så det känns som jag behöver samla på mig dagsljus och sol och frisk luft så att jag klarar mig till nästa helg :)


Annika - grillad och grisskär på solstolen....

Av Annika - 18 april 2009 11:07


Skrev ett långt inlägg för några timmar sedan och skulle JUST trycka in det - när Internet försvann. Aaaggh!! Orkar inte skriva det en gång till.


Går runt och tänker på Erika Wendt - hon som räddade Sverige från kriget. Vet inte varför hennes öde berörde mig så djupt. Jag tänkte på henne i går när jag skulle somna.


Jag googlade lite på nätet och det var INTE mycket man kunde hitta där.

Den här artikeln från Blekinge Läns Tidning hittade jag plus en minipytteliten notis att Erika fått ta emot medaljen från konungens hand.


Hennes begravning 2003 berördes med några få ord: "Närvarande vid begravningen var fyra personer - två från hemtjänsten och två från säkerhetstjänsten."  SKÄMMIGT!!!


Jag förstår fortfarande inte varför inte hennes namn lyfts upp mer, varför hon inte hyllats öppet? Skäms vi över att en tyska räddade Sverige, eller...?!


Okej, nu ska jag ut i solen och tänka på annat....


Annika - undrar om jag skulle kunnat klara av att bli spion? :)

Av Annika - 17 april 2009 21:39


Den här filmen är sex minuter lång.

Titta på den och säg mig sedan att ni INTE fick tårar i ögonen!

Eller rös.

Eller log inifrån botten av hjärtat.


Åh, vad den säger mycket.

Så snabba vi är på att döma ibland.

Så hånfulla, nedlåtande, arroganta och skeptiska vi kan vara mot varandra.

Och så UNDERBART det är när vi får se insidan av en människa, den vackra underbar överraskande insidan!


Tusen tack, Lasse, som skickade länken till mig!


http://www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk  


Annika - fortfarande lite blöt i ögonen...

Av Annika - 17 april 2009 15:45


idag har jag haft en totalt misslyckad dag på stan!


Behövde några få grejor som jag tänkte fixa. Bl a en tvålkopp.

Jag använder alltid flytande tvål, men så fick jag några jättefina tvålar i present och ville använda dom.


Sagt och gjort. Gav mig ut på tvålkoppsjakt.

Hur svårt kan det va`, liksom?

Jag kan meddela er att det var "Mission Impossible"


Jag sprang runt överallt - i Nordstan, på Åhléns, på Hemtex, på Duka (!), på Lagerhaus, på....överallt. Det enda jag hittade var en tvålkopp för 200:-. Hrm...nä, "don´t think so!"


Jag gav upp och försökte istället hitta en duk till mitt datorbänk, som jag gjort om till bord/skåp i mitt sovrum. Tänkte ställa saker under bänken och sedan täcka den med en vacker duk. Köpte duk på Hemtex. Kom hem, la på den - nääää! Totalt fel! Passade inte alls! Shit, shit shit!


Med andra ord: jag fick INGENTING gjort idag. Suck.


Annika - tvålkoppslös och uppgiven

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards