Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Sherlock Holmes - rekommenderas varmt

Av Annika - 1 mars 2010 18:36




  


Nu har jag och Dezi sett Sherlock Holmes - tillsammans med t-v-å andra i salongen. Det var riktig VIP-känsla! En stor salong nästan helt för oss själva!


Filmen rekommenderar jag VARMT. Den var jättebra!


Mr. Holmes är inte riktigt samma Holmes som vi är vana att se.

Han slåss, drogar, strular och är lite allmänt galen.

Han påminner mig faktiskt om Jack Sparrow. Samma komik, samma baksmälla, samma oförklarliga sätt att alltid undkomma.

(Och jag är väldigt glad att han äntligen fått en kvinna!!)


Vyerna över 1800-tals London är fantastiska och det avslutande slagsmålet på toppen av Tower Bridge - som håller på att byggas - är minnesvärt.


Gå och se den!! Spännande, roligt och inte en död minut.

(OCh så gillar jag Robert Downey Jr. även om han är en strulpelle!)


Annika - vilken härlig eftermiddag!

 
 
Yvonne K

Yvonne K

2 mars 2010 00:52

Du beskriver filmen precis som jag känner det också. Jag blev positivt överraskad att filmen var så bra. Det är fart i den, spänning och komik. Klart sevärd!

Ha det gott! :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

2 mars 2010 09:54

Kul att du också gillade den!
Såg att Robert Downey fått en Golden Globe för sin insats. Det är han verkligen värd.

Skulle inte förvåna mig om det kommer fler filmer i "serien"...

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 mars 2010 11:05

Jag har inte varit ett dugg nyfiken på den filmen fram tills jag sett att många i bloggvärlden sett den och faktiskt gillat den. Jag har trott att det ska vara en grå och trist film. Men banne mig får jag nog gå och sen den ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

2 mars 2010 11:27

Ja, grå och trist är nog det sista den är :)
Tycker du ska se den....HIMLA underhållande!!

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards