Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Jag vann mer timmar!

Av Annika - 10 mars 2010 16:43


I flera veckor har jag sneglat på en stor väggklocka i en butik på Linnégatan.

Åååh, vad jag ville HA DEN!
Den skulle passa perfekt i mitt romerska vardagsrum.

Men den kostade lite för mycket.


OCH SÅ VANN JAG TUSEN KRONOR.

Wow, vilken överraskning.

Dessutom hjälpte Dezi mig med att sälja en hel hög böcker till ett antikvariat som gav mig hela....hundra kronor!


Då slog jag till. Absolut!


Hem med underverket, skulle banka upp den på väggen och insåg att inte minsta lilla spik gick igenom betongen. Fel vägg. Har ingen borr. D v s det har hade jag men den lånade grannen och sedan försvann den.


Måste skaffa större betongkrokar - de där vita man kan banka in.

Vad kallas dom för?


  


Tills vidare får den stå här och pryda sin plats bredvid tygbit med latinska fraser samt romerskinspirerad fruktskål. Och gammaldags ljusstake. (IKEA)


Romerska siffror - det stämmer ju bra med inredningen.

Men det står "Paris" på den.

Och den är gjord på Fillipinerna.

  


Annika - NU ska jag bada för att fira att det inte kommer att bli översvämning

 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

10 mars 2010 19:01

Grattis! Snyggt ur!
(måste varit meningen att du skulle ha det)
Det kanske inte måste sitta på väggen?
Det ser väldigt bra ut när det står lutat mot den istället!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tuvalisa

10 mars 2010 19:54

Grattis, vad kul! Men, jag känner igen det där svåra med att få upp saker på väggarna.....har betongväggar överallt och hatar att borra!

 
Ingen bild

Mr Bogus

10 mars 2010 20:59

De kallas X-krokar eller om det var Y-krokar. Behöver du borrmaskin för betong så har jag en.

 
Annika

Annika

10 mars 2010 21:05

Titti: ja, om den står där tillräckligt länge så är jag rädd att den blir kvar där..:)

Tuvalisa: jag har både och. Men glömmer vilken vägg som är vilken till jag ska sätta upp nåt. Dååå minns jag.

Mr. Bogus: Tack, tack! Min finns på landet. Grannen lånade den, som sagt...host, harkel. (you know what I mean) Anyway, det fixar sig med en sån där krok, behövde bara en större.

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 mars 2010 08:32

Vilken tjusig klocka! Den passade så bra mot den gröna bakgrunden!

Jag tycker betongkrokar låter jätterätt. Så från och med nu kan det väl få heta det?? ;-)

Grattis till vinsten av pengarna också!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stort och smått

11 mars 2010 09:51

Snygg klocka!

Men alltså, bada? Råder det inte lite brist på vatten i stan? Eller är det upphävt?

Jag mailar dig om fika, så du får mitt mobilnr och så. Jag kan onsdagar och fredagar, övriga kvällar är bokade med måsten.
Ska bli jättekul att träffa dig!!!

 
Annika

Annika

11 mars 2010 14:09

Che? Brist på vatten?
Det är väl bara att ta en brun snöhög och smälta i kastrullen?

Så länge jag inte vet nånting så låtsas jag som om det snöar - regnar - så informera mig INTE!

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards