Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

Slutfasen på boken

Av Annika - 1 augusti 2008 11:07


God morgon :) Gääääsp. Är lite halv-grötig. Det är 29 grader i min lägenhet - konstant! - och jag sover urdåligt i den här hettan. Gääääsp.


Har inga andra planer för dagen än att göra precis som i går, ta en promenad och sedan hålla på med boken. Detta har jag kvar:


* Rätta färdigt (har fem kapitel kvar)

* Skriva inledning och avslut samt skriva några faktasidor

* Rätta en gång till (för jag missar alltid en massa fel)

* Skriva ut den och ge till några av mina vänner. De hjälper mig med redigering

* Ta foton och välja bild

* Skicka bilderna till min lay-out kille så han får göra omslaget

* Skicka allt till sätteriet

* När de är klara skickar jag till tryckeriet


....och sedan blir det en bok! Så ni ser, det är massor med jobb kvar. Men nu ska jag disciplinera mig (vilket jag inte gjort tidigare...haha) och jobba några timmar varje dag. För när jag börjar med det "riktiga" jobbet blir det plötsligt ingen tid kvar.


Funderar på att ha ett "release-party" när den släpps, kanske i Stockholm eller Göteborg. Hade varit kul. Vill ni komma? hihi :)


Annika - som tragglar på med kommatecken och apostrofer och rättstavning 

 
 
Ingen bild

Birgitta

1 augusti 2008 17:35

Vilken fråga! Klart vi vill komma,eller hur alla ni andra ,som liksom jag följt Annikas blogg varje dag för att se hur det går??!!
Hälsar Birgitta som lääängtar tills jag får boken i min hand.

 
Ingen bild

Anna

1 augusti 2008 18:11

Ja, klart vi vill komma! Underbart härligt att boken snart är klar, grattis! Det känns som att den, du, vi alla som längtar efter att läsa boken, är en del av nånting stort - precis som det kändes med Svarta Katten-böckerna! Det känns så stort, viktigt och magiskt...
Varma hälsningar
Anna

 
Ingen bild

Monika

1 augusti 2008 18:23

Jag vill komma!
Jag vill komma!
(Skratt)

SÅ spännande!
Monika

 
Ingen bild

annika

1 augusti 2008 23:55

Men vad bra, då är vi fyra på partajet! :)
He he...
Jag ska ha det i bakhuvudet när boken kommer ut. Hade varit kul att fixa något.

 
Ingen bild

marie

4 oktober 2008 22:03

som du väl märker så håller jag på att läsa ikapp mig, har haft några svarta månader och visst vill vi alla komma på ditt release-party, tro inget annat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards