Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Men kolla vilken tillfällighet.....

Av Annika - 27 december 2008 17:44


Fick äntligen tag på en tidning och upptäckte till min förvåning att den gamla filmen "Robin Hood, Prince of Thieves" går på Kanal Sex i kväll.


Jag som just snackat om att Alan Rickman skall spela "Orm" i min kommande film, baserat på hur jag mindes honom som Sheriffen i just den där filmen.


Vilken lustig tillfällighet!!  Jag får nog kolla filmen ikväll, det var massor av år sedan jag såg den!


(Men jag ville ju kolla Selma Lagerlöf. Och Körslaget. Och Stjärnorna på Slottet. Och Harry Potter. Shit, jag har problem.....)


Annika - aaaah, det här är nog ett TECKEN!! (Haha)


 
 
Ingen bild

dchw

27 december 2008 21:34

Han blir helt "UNDERBAR", som Orm!Ja, det är mycket att titta på ikväll. Körslaget!

 
Ingen bild

annika

27 december 2008 22:58

Japp, har kollat filmen nu och är 120% övertygad! Han måste bara bli min "Orm"! Konstigt att jag hittat "svinet" men inte vem som ska spela min hjälte, d v s Skjöld.
Det får bli nästa uppgift...haha

PS Zappade mig igenom en hel mängd av program, bl a Körslaget :)

 
Ingen bild

Dezi

28 december 2008 12:47

Tror inte det. Om jag minns rätt så såg jag denna med Nadja i England på Bio. 15 år sedan? Du får hitta någon yngre. Ja tycker han andra som spelar ond är en bra skådis. Han spelar i Crow och diverse andra filmer Michael Wincott

 
Ingen bild

Annika

28 december 2008 14:22

Jo, Michael Wincott spelar Sheriffens kusin i Robin Hood, men han är över 50 år, så han är inte så ung heller.

"Orm" har ju levt i 3000 år. Han måste väl vara rätt gammal! Hahaha! Och Alan Rickman ser ut som han gör i Potter-filmerna, så han duger.

Jag måste hitta en 20-årig, ljushårig hjälte. Och en 38-årig mörkhårig tjej i huvudrollen. Förslag?

 
Ingen bild

LM

28 december 2008 14:52

Om du nu ska ha med Johnny Depp eller Alan Rickman, så anmäler jag mig som frivillig. Kan koka kaffe och "hjälpa" stjärnorna (de manliga) med diverse saker.

Jag kan jobba utan lön :) :) :)

LM

 
Ingen bild

annika

28 december 2008 17:00

Ställ dig i kön, Lena....
Jag har överfullt med gratisarbetare. Hihi!
Av nån konstig anledning är alla KVINNOR...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards