Alla inlägg under april 2009

Av Annika - 7 april 2009 09:33



Nu  har jag packat mina väskor (den stora är full med böcker och väger ett TON!). Idag ska jag nämligen signera böcker i Kungliga Huvudstan. Det ska bli jättekul! Det är alltid så roligt att träffa läsare.


Mitt tåg går inte förrän 12.40, så jag kan ta det lugnt nu på morgonen.

Vilket jag gör. :)


Jag kommer att sitta i Vattumannens affär på Drottninggatan i Stockholm 17.00 - 19.00, sedan går tåget hem igen strax efter 20.00


Vi får väl se om jag hinner blogga något mer idag.

Kommer hem runt midnatt, så jag hoppas kunna bidra med några foton om jag inte är alltför trött :)


Annika - laddar upp med bok, tidning och banan för tågresan :)


Av Annika - 6 april 2009 21:31


Naturens underverk upprepas gång efter gång.

Tänk att få Gåvor varje dag! :)



Av Annika - 6 april 2009 14:40


På väg till lunchmötet.


 


 

Den här tröjan köpte jag förra våren och har nästintill slitit ut den.

Vissa klädesplagg blir helt enkelt  "favvisar".

Men så är det ju en örn på tröjan.

Och så gillar jag grönt och grönt är en färg som "fattas" i min garderob.


Sedan travade jag iväg till Park Hotell på Avenyn där Företagarmötet skulle hållas.

Vi åt forell. Jättegott - men lite för mycket ben för min smak.

Jag blir "avtänd" när man måste plocka ut ben ur munnen vid varje tugga, så till sist slutar jag äta.


 


Men vi fick ett fint märke som jag nu bär med stolthet! (skratt)

 


 

Konstverk utanför hotellet - "Non violence"

Tycker OM!


Efter lunchen skulle min kompis Anna-Lena och jag slå följe hemåt.

Men vi "fastnade" på Espresso House på Vasagatan.

Där satte vi oss och tog en kaffe till.

Det var skönt i vårsolens sken, så vi satt där i över en timme.

Jag som tänkte jag skulle hem och jobba....men nähä.....


Fast NU ska jag göra lite nytta.

Kanske.

Möjligtvis.


Annika - som äntligen fick sin fika utomhus

Av Annika - 6 april 2009 10:26


Vad kul det är att läsa det jag skrev för ett år sedan.

"Jag saknar Åsvi!" skriver jag.  (Från Livets Lapptäcke)

Och jag letar efter en arkeolog...


FÖGA visste jag att jag skulle få träffa Minya - minst lika stark och härlig och spännande som Åsvi. Och att jag skulle hitta en arkeolog som hjälpte mig mer än jag kunnat drömma om.


När jag tog adjö av Åsvi (vi författare gör ju sådant där, vi LEVER med våra romanfigurer) var jag rätt ledsen, minns jag. Men hon tröstade mig: "Tror du att jag är den enda som vaknat till liv? Det här är bara början."


Så rätt hon hade!

  

Annika - som undrar vilka fler som vaknar? Och hur jag ska hitta dom? Äh, dom hittar väl MIG....som vanligt.... :) :)

Av Annika - 6 april 2009 09:51


Nu på morgonen gick min telefon varm.

Det var flera läsare som ringde - läsare av mina tidigare böcker. Och det är ju jättetrevligt när dom vill ringa och dela med sig av sina tankar. Eller helt enkelt ställa frågor.


Folk frågar efter Svarta Katten som alltså inte går att få tag på mer.

Jag känner verkligen sorg över att förlaget inte ville trycka upp fler böcker. Men de har misskött försäljningen så grovt hela tiden.

Jättetråkigt!!


I alla fall skall jag snart trava iväg ner till stan.

Där ska jag och min kollega luncha med "Företagarna" som är en förening för småföretagare. God mat, tjejsnack PLUS kollegiesnack.... :)

Och en promenad hemåt i vårsolens glans.


Annika - blåser håret (mitt hår torkar såååå långsamt!)



Av Annika - 5 april 2009 19:58


Vad DUKTIG jag varit i dag :) :)


Tog en vända på gymet.


Jobbade en timme med alla papper som mirakulöst hamnat på köksbordet, skrivbordet och soffbordet. Sådana där papper som jag tänkt fajla in "någon gång". Åh, vad skönt att få BORT dom!


Gav mig återigen på röran efter Billys avsked. (hihi)

Det går etappvis.

Jag har slängt och slängt och kommit på att jag HAR ju inte så ont om plats som jag tror. Det är bara det att ibland "hamstrar" jag "kan-vara-bra-att-ha-nån-gång-grejor." Så himla onödigt.

Ett par etapper till så blir det kanonbra.


Och eftersom jag har nyttiga månaden (jag har varit nyttig i FYRA dagar nu!) så har jag gjort en härlig sallad till middag:


 

 Sallad ā la Banfields Bodega :)


Känner mig väldigt belåten med mig själv.

Nu är det soffan och TV som gäller.


VÄLKOMMEN TILL BORDS :)




Annika - nöjd, nyttig och nollställd


PS, ja, det är alltså inte JAG på bilden. KUNDE varit...men...nää....

Av Annika - 5 april 2009 15:03


På SVT2 idag 20.00 visas Renzos och Bosses uppmärksammade film "Jag vill inte leva detta livet."


Den handlar om en kille i Göteborg, Henke, som missbrukar GHB. Under inspelningen av filmen hoppade Henkes kompis från Angeredsbron och tog livet av sig, vilket givetvis gav filmen ännu mer djup. Och ännu mer mörker.


Det är en väldigt stark film som prisats av kritikerna och visats med stor framgång i Göteborg och med ljummen mottagning i Stockholm. Av någon konstig anledning. Men Göteborska drogproblem kanske är för långt borta från huvudstan? :)


I oktober gjorde vi alla sällskap till Norrköpings Filmfestival där våra respektive filmer visades.


Jag vet att Renzo och Bosse, som jag har förmånen att kalla vänner och kollegor (de jobbar i Folkes gäng) blev djupt berörda av tragiken de upplevde när de spelade in filmen. De umgicks med ungdomar som går ner sig i drogträsket och fick följa med i deras vardag. En skakande och tragisk vardag.



Annika - som ska se filmen och aldrig glömma tacksamheten över hur bra vi har det. Vi som har det BRA!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards