Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Det HÄR kallar jag vinter!

Av Annika - 6 januari 2010 13:59


TÄNK, vilket underbart land vi lever i!!!

Så där tänkte jag i morse.


Vi får uppleva + 30 grader, njuta av havets salta vatten eller en skogstjärns svalkande sötvatten. Vi kan gå omkring i T-shirts, sitta utomhus långt in på natten och njuta av att solen nästan aldrig går ner.


Och sedan får vi uppleva -30 grader, när snön ligger på träden så att det ser ut som ett drömlandskap! Som massor med gnistrande julkort!


TÄNK, vilket underbart land vi lever i!!

Så tänkte jag när pulsade fram i drivorna, på väg till gymet i morse. Det snöade vågrätt! Snön blåste rätt in i ansiktet på mig (det lilla som tittade fram) och Göteboss-vindarna var inte nådiga!

Men ändå....


Tänk att få uppleva allt det här!


Annika - gillar att bo i ett land med årstider

 
 
Annika

Annika

6 januari 2010 15:23

Behövs gym....när det finns snödrivor att pulsa i?? :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

6 januari 2010 18:35

Det är underbart! Bara man inte, som jag gjorde igår, glömmer ta en extra tjock tröja under kappan, och kommer ihåg att ta med mössan, då klarar man kylan bra! Men igår frös jag som en tok ute, det var så jag blev arg och bara ville skrika!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Annika

Annika

6 januari 2010 18:39

Annika: Jaaa, pulsning är ju bara själva uppvärmningen :)

Stort och Smått: Ja, man får verkligen tänka sig för. Och mössan är ett MÅSTE, vilken oerhörd skillnad när man glömmer den!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

6 januari 2010 21:28

DU, jag håller fullständigt med dig, Annika, jag skulle aldrig trivas lika bra med ett land på en annan breddgrad.
De 4 årstidernas klimat är mitt klimat, här trivs jag och har det så bra.
Om våren gläds man åt allt som knoppas och gror, till sommaren är det bad och barfota utan några skor, till hösten skall man alla grödor skörda, se landet dö och lägga sig i träda, om vintern går mina tankar inåt och nedåt till moder jord, jag vill vara tungsint och tänka på moder jord.
Jaa så njuter jag våra 4 årstider.
Som min gamla mor säger (när jag beklagar mig över det tunga med barnen): Glöm inte att var tid har sin skönhet, och kommer aldrig åter.
Ta vara på det som finns bara idag, en dag längtar du efter det, men dom dagarna kommer aldrig hur mycket du än gråter. (ha ha, nu narrades jag litet på slutet, men det rimmade ju så bra)

 
Annika

Annika

6 januari 2010 22:12

Tack, Marie. Det stämmer sååå bra. Kan bara hålla med!

KRAM

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards