Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Jag är en utfrusen kamin

Av Annika - 4 december 2008 14:08



Här bor jag de här dagarna. (Fniss)

Soffa, näsdukar och fjärrkontroll. "Everything you need".


Jag har fortfarande feber, men det känns som om den gått ner något. Febern gör konstiga saker med din hjärna, har jag märkt.

Idag försökte jag brygga kaffe utan att hälla i vatten. Det gick inte! Jag väntade och väntade, men det blev inget kaffe....

Sedan försökte jag skriva ut en faktura utan att koppla upp datorn till skrivaren. Det gick inte heller! Konstigt, va?!


Skulle ha möte med mina kollegor i morgon, så jag ringde och sa att jag möjligtvis skulle kunna släpa mig dit med hjälp av några Albyl. Men dom ville inte alls träffa mig! Nähä.....


Sedan ringde SVT och frågade om jag ville statera i Tredje Avenyn i morgon. Men SHIT!! När jag sa att jag visserligen var urförkyld, men kanske....(eftersom inget är omöjligt)....sa dom: "Stanna där du är!"


Totalt utfrusen, är man. Ingen vill ha en. Ingen vill träffa en. Suck!


Annika - utfrusen men varm som en kamin

 
 
Ingen bild

marieg

4 december 2008 17:28

Din stackare, om det är influensa, så borde det värsta väl vara överståndet snart.
Jag lider verkligen med dig, men alla behöver vi vara "litet" sjuka, ibland.
Då uppskattar man när man blir frisk, så mycket mera.
Gott tillfrisknande, önskar jag dig.

 
Ingen bild

marieg

4 december 2008 17:31

Ähum! är det något strul med sidan idag?
Det stod flera gånger, att min kommentar blir publicerad, när den har blivit godkänd.
Eller är det kanske kod-språk, för särskilt känsliga inlägg?
Ha ha

 
Ingen bild

Annika

4 december 2008 18:17

Haha, ursäkta Marie.
När jag gör inlägget måste jag klicka i en ruta för att kommentaren ska bli publicerad UTAN godkännande av mig. Vilket jag vill. Men ibland glömmer jag bara klicka i den där rutan....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards