Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Annika - 14 juni 2008 23:28


Våra grannar kom över för att dricka lite vin och se på en James Bond-film. Själv har jag retirerat upp till mitt lilla vindsrum för att skriva om Minya. Folket på nedervåningen tycker nog jag är väldigt konstig och osocial. Det är jag också i den här fasen! Sorry, men nu är det "kört". Nu är jag "besatt" av de här människorna i boken. (Skratt) 


I morgon skall jag skjutsa Dezi till tåget eftersom han ska in till Göteborg och jobba igen. Själv blir jag kvar här ute - ensam. I mörkret. :)


Annika - mitt bland viskningar och rop från vårt förflutna

Av Annika - 14 juni 2008 20:03


Dezi och jag tog en tur in till Kungshamn, ungefär 6 km från vårt hus. Just nu är det lugnet före stormen. Om en vecka kommer Kungshamn, Smögen och Bohus Malmön att invaderas av turister.  På Bohus Malmön bor det c:a 70 personer men på sommaren blir dom 3,000. (!!)  Och då håller jag mig långt därifrån!


Annika - måste hinna göra klart min research innan i invasionen!


---------------


Det här är kajen i Kungshamn och just här, på detta stället, utspelas en viktig scen i boken.


Bron mellan Kungshamn och Smögen:



Ikväll är det så här vackert - med en stor regnbåge över Malmön:


Av Annika - 14 juni 2008 11:13


Äntligen regn! Kanske inte det roligaste när man just flyttat ut på landet - men Gud vad det behövs!! Det är snustorrt i naturen och våra gräsmattor är gula.


Fortsätt regna....vi behöver det! "I´m siiiiinging in the rain....!" Ha ha :)


Annika - som känner hur något draaaar mig till Bohus Malmön. Det får bli nästa vecka, när jag är ensam här


---------------


Så här ser det ut på vår terass just nu - spöregn!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards