Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Annika - 23 juni 2008 20:38


Oj, glömde ju berätta: jag skulle ju upp till Vitlycke för att leta efter något. Och jag hittade det - mannen som fanns avbildad på en hällristning:


 


När jag hittade den här ristningen i en bok och på en hemsida, visste jag att mannen inte var Tor utan en av personerna i min bok. Enligt handlingen i boken måste han emellertid finnas i närheten av Brudparet. Helst på samma häll - men en häll i närheten skulle också funka. Så jag måste upp och försöka leta rätt på honom. Allt jag visste var att han fanns någonstans i Tanum. (Och där finns mer än 500 ställen med inristningar!)


När jag kom upp till Vitlyckehällen hittade jag honom - han fanns bara två meter från Brudparet! Allt stämde perfekt! Precis som med Skjölds grav.


Annika - imponerad och inspirerad

Av Annika - 23 juni 2008 19:48


Vår film "Spirits for Sale" visades på Nepals Filmfestival för några veckor sedan. Nu har vi fått mail från arrangörerna som säger att vår film marknadsfördes stort under festivalen. Budskapet i filmen - jag lämnar ju tillbaka en örnfjäder till Arvol Looking Horse - blev så starkt att fjädrar från heliga fåglar kom att lämnas tillbaka till ursprungsfolken i Nepal efter filmvisningen!


Det är så underbart att filmen kan få sådant här att hända på olika ställen på jordklotet. Då har den i alla fall gjort nytta!


Annika - som hjälpte sju örnfjädrar tillbara till Arvol


 

-------------

Så här såg det ut när besökarna kom till Filmfestivalen i Kathmandu!

Inget vidare väder!



Mahji folket - ett av Nepals många ursprungsfolk - underhöll  med dans och tog emot besökarna:





Av Annika - 23 juni 2008 17:30

Det är nåt fel i planeringen.

Förut var det 30 grader och sol. Då jobbade jag som en idiot.

Nu är det 14 grader, regn och blåst. Nu är jag ledig.


Snälla vädergudar, kicka den där praktikanten och anställ ett proffs! Det här går ju inte an!


Annika - fortfarande kvar i stan. En ödslig liten stuga på landet känns inte så lockande just nu.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards