Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Boken är som en kanonkula

Av Annika - 24 juni 2008 18:03


Yohooo, vad det går undan nu! Boken väller ut, som en kanonkula i flykt.  Den blir så bra, jag är förstummad! (Ja, jag kan ju säga så för det är liksom inte JAG som skriver boken - den skriver sig självt!) Herregud, jag skulle använda hela sommaren till att skriva  - och om det fortsätter i samma takt är den klar om en vecka! Men vad ska jag göra sen??! Jojo, det tar tid att rätta, skriva om, ändra och sådant - men inte mer än ytterligare någon vecka.


Oh my God, tänk om den tänker bli en bok till! Eller en trilogi - som Svarta Katten!! Jag har massor med material kvar jag kan skriva om och dessutom kommer den att sluta med ett stort "VAD HÄNDE SEDAN?" (Ja, inte att den slutar med en stor gåta, liksom, men alla mänskoöden...vad hände med dom?)


Oh hjälp. Tänk om den tänker fortsätta att skriva sig hur länge som helst.....!


Annika - som  har noll koll, försöker bara desperat hänga med boken....


----------------


Jag hann faktiskt med en morgonpromenad och kom förbi det där stället där skogsbranden härjat i april. Så här svart och bränt var det...



Och så här ser det ut nu! Fantastiskt hur livet återvänder och övervinner allt det svarta!


 
 
Ingen bild

Anna

24 juni 2008 19:54

Hej Annika!
Det är så roligt att läsa om arbetet med boken - jag är så nyfiken.... längtar jättemycket efter att få läsa den! Går den redan att förbeställa hos dig, eller...?

 
Ingen bild

Annika

24 juni 2008 20:08

Hej Anna - så kul att du vill läsa den.
Du får gärna förbeställa, men det kommer att ta ett tag innan den är ute. Den ska sättas och tryckas och sådant brukar ta ett par månader. Så kanske i september.

Men vill du förbeställa, gå in på www.bcbooks.se och skicka ett mejl. Kontaktadressen står längst ner.
Tusen tack för ditt intresse!

Annika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards